10.8.2018 10:00 | Šport

Koľko je dobré cvičiť, aby ste netrpeli depresiami?

Zdroj: iStockphoto
Šport a pohyb sú výbornou prevenciou depresii a ostatných psychických problémov, ale aj u tejto prirodzenej medicíny platí, že sa to s ňou nesmie preháňať.

Ideálnou mierou pohybu pred prevenciou depresie je tri až päťkrát týždenne po 45 minút. Ľudia  nešportujúci vôbec a ľudia športujúci denne hodinu a pol či viac sú na tom podobne zle.

Vedci z Yaleovej a Oxfordskej univerzity sledovali 1,2 milióna ľudí. Vyšetrili u nich mieru pohybu počas týždňa a tiež to, ako často trpia zhoršenou náladou, depresiami a inými psychickými problémami. Necvičiaci jedinci uvádzali, že sa u nich depresívne stavy dostavujú 3,4 dňa v mesiaci. Ľudia cvičiaci denne 90 minút a viac potom tri dni do mesiaca. Jedinci cvičiaci tri až päťkrát týždenne po 45 minút na tom boli najlepšie. Ich depresia postihovala maximálne dva dni v mesiaci. „Predtým sa ľudia domnievali, že čím viac cvičia, tým lepšie pre psychické zdravie, ale náš výskum naznačuje, že to tak úplne neplatí. Cvičenie viac ako dvadsaťtri krát do mesiaca, či cvičenie dlhšie ako deväťdesiat minút v jednom kuse súvisia s horším mentálnym zdravím,“ tvrdí doktor Adam Chekroud z Yaleovej univerzity

Čítajte ďalej